sobota 4. februára 2017

Enkaustika a ja ...

Asi pred rokom som prvý krát počula o tejto technike.
Zaujalo ma to, ale nemala som predstavu ako na to. Vedela som len, že je to maľovanie voskom pomocou žehličky.
Preto som sa veľmi potešila, keď som v pripravovanom programe na stránke U Mirky uvidela,
že chystá konečne aj takýto kurz. Už som sa len modlila, aby mi do toho nič neprišlo a mohla som
ísť do Zvolena a konečne zistím, ako sa maľuje žehličkou.

Na kurze sme boli okrem Mirky dve.  Renatka, s ktorou som sa tam už stretla a ja. Mirka nám to najprv predviedla a potom sme skúšali my . Na rozohriatu plochu žehličky, ktorá je určená na maľovanie, sme rozotreli farebný vosk a ten sme potom žehličkou rôznymi ťahmi nanášali na papier a robili sme všelijaké obrazce.

Výsledok môjho prvého pokusu


Ale začiatok bol ťažký


Maľovanie žehličkou má aj jednu výhodu. Tak, ako sa ňou nanáša farebný vosk na papier, tak sa
z neho ňou aj dá odobrať a obrázok prerobiť.

Nie sú to ktovieaké umelecké diela, ale som rada, že som si to skúsila.






Album Moja enkaustika

7 komentárov:

  1. Zaujímavá technika. Som zvedavá, ako to vyzerá naživo.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrý deň,
    posledný obrázok sa mi veľmi páči :) Pri pohľade naň som sa začala usmievať. Pôsobí na mňa príjemne, upokojujúco, pozitívne. Páčia sa mi farby a detaily, tráva a letiace vtáky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Potešilo ma, že obrázok na niekoho tak vplýva :-)

      Odstrániť
  3. Zajímavé a krásné tvoření, ale já jsem to ještě nezkoušela. Mám doma asi tři obrázky vyrobená touto technikou, které mně darovala kamarádka.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jarmilko jednou jsem od mladšího syna dostala na enkaustiku kurz přes počítač k narozeninám a dokonce se v zimě do toho asi trošku pustím,snad jsem to nezapoměla ale první obrázek byl posvěcen tak,že jsem se trubka spálila,ach jo,chybama se člověk učí...krásné dny přeji...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To muselo bolieť. Ale keď niekoho niečo baví, tak sa to dá vydržať.
      Nech sa ti darí

      Odstrániť