utorok 22. novembra 2011

Kvetinárka

V staršom čísle časopisu záhradkár, myslím, že to bolo augustové číslo z roku 2008,  sa mi veľmi páčil   "výtvor"  jednej záhradkárky a začala som uvažovať, že niečo podobné skúsim urobiť aj ja.
 Bola to  KVETINÁRKA

Dlho som rozmýšľala, aký materiál použijem. Uvažovala som aj o prútoch z papiera. Niečo, z čoho som urobila pár košíkov, len by som urobila  prúty trochu hrubšie, aby bola kvetinárka pevná.

Vlani na jar som si do Osrblia kúpila peknú sundavilu, ktorá,  keď začala rásť,  potrebovala nejakú oporu, aby sa ťahala pekne do výšky.


Smerom k areálu Biatlon rástlo niekoľko vŕb, tak som si tam bola nastrihať pár konárov.
Tie som na dvore očistila od kôry a vtedy ma napadlo, že kvetinárku urobím z takýchto vŕbových prútov

máj  2010
september 2011

Vrátila som sa k vŕbam a onedlho som už mala prúty očistené od kôry a dala som ich sušiť.


Keď sme o týždeň prišli do Osrblia, tak som začala tvoriť kvetinárku. Peter mi urobil z pevného drôtu kruhy a začala som o ne priväzovať prúty. Išlo to dosť pomaly.


Lenže prútov som mala málo, tak som musela čakať na jar, aby som si znovu nejaké nastrihala a vysušila. No ale na jar som sa akosi k tomu nedostala, a v lete už bolo neskoro. Keď som si obielila nastrihané prúty, tak väčšinou už boli fľakaté a boli škaredé. Takže musím počkať znovu na jar.
Ale už mám pre ňu pripravený klobúk a už aj košík.
Tak dúfam, že budúci rok sa mi už   KVETINÁRKU   podarí dokončiť.






2 komentáre:

  1. Tak to jednou bude okouzlující, moc milá panenka ;-). Těším se, až ji tu uvidím v plné kráse.
    Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Už sa neviem dočkať jari, keď si pôjdem nastrihať prúty a dúfam, že ju do leta dokončím.

      Odstrániť